Νέα / Ειδήσεις

Συνομιλώντας με τους συγγραφείς μας: Παναγιώτης Ασημεόνογλου

[et_pb_section fb_built=”1″ fullwidth=”on” _builder_version=”3.28″ background_image=”https://www.daidaleos.gr/wp-content/uploads/2019/09/fronpage-back1c.jpg” parallax=”on” parallax_method=”off” z_index_tablet=”500″ box_shadow_horizontal_tablet=”0px” box_shadow_vertical_tablet=”0px” box_shadow_blur_tablet=”40px” box_shadow_spread_tablet=”0px” fb_built=”1″ bb_built=”1″ _i=”0″ _address=”0″][et_pb_fullwidth_header title=”PRESS ROOM” subhead=”τελευταία νέα από τα βιβλία και τους συγγραφείς μας” text_orientation=”right” _builder_version=”3.28″ title_font=”|700|||||||” title_text_align=”center” title_text_color=”#5a7a74″ title_font_size=”42px” subhead_font=”||||||||” subhead_text_align=”center” background_color=”rgba(255,255,255,0)” background_enable_image=”off” parallax=”on” background_layout=”light” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover=”null” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover=”null” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover=”null” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover=”null” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover=”null” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover=”null” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover=”null” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover=”null” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover=”null” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover=”null” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover=”null” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover=”null” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover=”null” button_two_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover=”null” _i=”0″ _address=”0.0″]
[/et_pb_fullwidth_header][et_pb_fullwidth_menu menu_id=”114″ fullwidth_menu=”on” _builder_version=”3.28″ text_orientation=”center” _i=”1″ _address=”0.1″]
[/et_pb_fullwidth_menu][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ fb_built=”1″ bb_built=”1″ _i=”1″ _address=”1″][et_pb_row column_structure=”2_3,1_3″ _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” _i=”0″ _address=”1.0″][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||” _i=”0″ _address=”1.0.0″][et_pb_post_title author=”off” comments=”off” featured_image=”off” _builder_version=”3.0.101″ _i=”0″ _address=”1.0.0.0″]
[/et_pb_post_title][et_pb_text _builder_version=”3.28″ _i=”1″ _address=”1.0.0.1″]

Θα ήθελα καταρχήν, κύριε Ασημεόνογλου, να μου δώσετε ένα γενικό περίγραμμα και των δύο βιβλίων σας “Ασκήσεις Αναπνοής από τους Σοφούς της Ανατολής” και “Σαν άνθη κερασιάς”. 

Τα βιβλία μου γενικά απαντούν σε δύο μεγάλα ερωτήματα:
α) Πώς μπορώ να ξεπεράσω το φόβο του θανάτου, ώστε να ζω ελεύθερος και με πληρότητα την κάθε μία στιγμή της ζωής μου;
β) Με ποια μέσα μπορώ να ομορφύνω την καθημερινότητά μου;

Πιο συγκεκριμένα, στο «Σαν άνθη κερασιάς, σπουδή στο σαμουράι Ζεν», αναλύονται συγκεκριμένες ψυχοτεχνικές μέθοδοι -π.χ. αναλυτικές οδηγίες διαλογισμού Ζεν, σωστής αναπνοής και στάσης του σώματος, κ.λ.π.- καθώς και ηθικές αξίες, που μπορούν να σμιλεύσουν στην ψυχή του καθενός το πνεύμα των Ιαπώνων σαμουράι.
Στο δεύτερο βιβλίο, «Ασκήσεις Αναπνοής από τους Σοφούς της Ανατολής», περιγράφονται λεπτομερώς ασκήσεις θεραπείας συναισθημάτων (άγχος-στρες, θυμός, ζήλεια, ανασφάλεια, κατάθλιψη, συζυγικά προβλήματα, κ.α.), τεχνικές της Γιόγκα (με συνοδεία φωτογραφικού υλικού), καθώς και μέθοδοι επικέντρωσης στο θαυμαστό παρόν της ζωής, από διάφορες χώρες της Ανατολής. Έτσι, ο αναγνώστης μπορεί να γνωρίσει -απλά και εμπειρικά- τα ιδιαίτερα πνευματικά αρώματα της Ιαπωνίας (Βουδισμός Ζεν και Σίντο), του Βιετνάμ (Βουδισμός Ζεν), της Βιρμανίας (Βουδισμός Βιπάσανα), της Ινδίας (Γιόγκα), της Κίνας (Ταοϊσμός) και του Θιβέτ (Βουδισμός Βατζραγιάνα)

Ποια στοιχεία που θα βρει ο αναγνώστης στα βιβλία σας θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν πρωτότυπα για τα ελληνικά δεδομένα;

Θα τολμούσα να πω ότι και τα δύο βιβλία είναι πρωτότυπα, ακόμη και για τα διεθνή δεδομένα, τουλάχιστον ως προς τις τεχνικές που προτείνουν.
Για παράδειγμα στο «Σαν άνθη κερασιάς» υπάρχουν ασκήσεις διαλογισμού που συνέθεσα ο ίδιος, μελετώντας και πειραματιζόμενος σε αντίστοιχες τεχνικές του Ζεν, του Σίντο, του Ταοϊσμού, του Αϊκίντο και του Καράτε. Επίσης, οι ηθικές προτάσεις των σαμουράι είναι προσαρμοσμένες στις καθημερινές ασχολίες μας, σε αυτό που βιώνουμε στη δουλειά μας ή στο δρόμο.
Στο «Ασκήσεις Αναπνοής από τους Σοφούς της Ανατολής» από την άλλη συνδύασα Θιβετανικές διαλογιστικές μεθόδους με αντίστοιχες του Ορθόδοξου Ησυχασμού και της Ινδικής Γιόγκα, σε πιο δυναμικές προσεγγίσεις. Επίσης πρότεινα, βιοσοφικά, μια εναρμόνιση των θρησκευτικών ποικιλιών που ευωδίασαν σε Ανατολή και Δύση.
Συνήθως, ένα κοινό λάθος που επαναλαμβάνεται σε αντίστοιχα ελληνικά -αλλά και ξενόγλωσσα- βιβλία είναι ότι επιχειρείται μια τεχνητή μεταφύτευση των στοιχείων της Ανατολικής κουλτούρας (διαφόρων τόπων και εποχών) στη Δύση. Έτσι αναφέρονται σε ξένες μεταφυσικές έννοιες (π.χ. του κάρμα, των τσάκρα, της μετεμψύχωσης κ.α.), αλλά και σε new age (αντιεπιστημονικές) πεποιθήσεις περί ενεργειών, «αόρατων πεδίων» κ.λπ., όροι που εμποδίζουν τον αναγνώστη να ακολουθήσει όλα όσα προτείνουν.
Προσωπικά, αφαίρεσα ή αναδιατύπωσα όλες αυτές τις γλωσσικές “παρεμβολές”, συνθέτοντας εγχειρίδια αυτογνωσίας που ο καθένας μπορεί να εφαρμόσει. Μην ξεχνάμε ότι οι Έλληνες έχουμε μια εξαιρετικά πλούσια -υπέροχη και ανεπανάληπτη- θρησκευτική και γλωσσική παράδοση που εμποτίζει όλο μας το είναι. Τα ακούσματα περί βουδικής φύσης, γκουρού ή ενεργειακών καναλιών μάς είναι ξένα και πολλές φορές απωθητικά. Ο πιο σωστός και υγιής τρόπος για να τα προσλάβουμε είναι να διευρύνουμε τα σύνορά μας, παρά να τα αντικαταστήσουμε με άλλα.

Το ελληνικό κοινό, θα λέγατε, ότι στρέφεται προς την Ανατολική φιλοσοφία τα τελευταία χρόνια? Αν ναι, πού, πιστεύετε, ότι οφείλεται αυτό; 

Νομίζω ότι η μεγάλη οικονομική κρίση δημιούργησε στο ελληνικό κοινό νέες πνευματικές ανάγκες. Από τη μία υπάρχει η θέληση για το ξεκούραστο, το αβαθές, εκείνο που θα σε βοηθήσει απλά να ξεχαστείς, όπως κάνουν τα διάφορα best seller. Από την άλλη, όμως, ριζώθηκε πιο βαθιά η δίψα για το ουσιώδες και το αληθινό.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν τρόπους ώστε να αλλάξουν το lifestyle τους. Να σταματήσουν να τρέχουν πίσω από ανασφάλειες, φόβους, ανησυχίες, άγχη, οικονομικές επιδιώξεις, χειροκροτήματα… και να ησυχάσουν χαρούμενοι. Να ζήσουν πιο ποιοτικά μέσα στην «έρημο του πραγματικού».
Η ανατολική βιοσοφία -ένας όρος που περιγράφει ακριβέστερα εκείνο που προσφέρεται- είναι το θεραπευτικό επίθεμα, που μπορεί να γιατρέψει τις πληγές τους, για αυτό και ζητούν να την ανακαλύψουν καλύτερα. Μεταμορφώνει τα δυσώδη λιπάσματα της καθημερινότητάς τους σε ευωδιαστά άνθη.

Επιλέξατε τις εκδόσεις Δαιδάλεος για την έκδοση και των δύο βιβλίων σας. Τί είναι αυτό που σας έκανε να κάνετε τη συγκεκριμένη επιλογή και πως θα περιγράφατε τη συνεργασία σας;

Η επιλογή ενός εκδοτικού οίκου είναι ένα είδος χορού, μια σχέση δημιουργική που στηρίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη και στο σεβασμό. Οι εκδόσεις Δαιδάλεος είναι ένα λαμπρό στολίδι, που διακοσμεί όμορφα την εγχώρια βιβλιογραφική παραγωγή.
Τα βιβλία των εκδόσεων είναι επενδυμένα με προσοχή, σοβαρότητα και αγάπη, κυρίως με αγνή πρόθεση και πίστη σε εκείνο που μπορούν να γονιμοποιήσουν πνευματικά.
Όμως αυτό που με οδήγησε στην πόρτα τους είναι η γλυκιά αίσθηση του «Έφθασα, είμαι σπίτι». Ένα κάλεσμα που επιβεβαιώθηκε μέσα από μια ειλικρινή και χρόνια συνεργασία. Θα πρότεινα και άλλους να δοκιμάσουν αυτήν την όμορφη οικογενειακή -και συνάμα- επαγγελματική σχέση.

Τα βιβλία σας απευθύνονται στον αναγνώστη που έχει εντρυφήσει στα θέματα εσωτερικής αναζήτησης ή ακόμη και σπουδής στο ζεν ή και σε ένα ευρύτερο κοινό; Βρίσκει κανείς πρακτικές συμβουλές που μπορούν ουσιαστικά να αλλάξουν τη ζωή του αναγνώστη που αναζητά κάτι τέτοιο; 

Θα ήθελα πολύ οι αναγνώστες μου να υποδέχονται όσα προτείνω με εξερευνητική διάθεση. Δεν χρειάζεται να ξέρουν κάτι ιδιαίτερο ούτε να ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη παράδοση, προκειμένου να ωφεληθούν.
Όλα όσα έχω γράψει πηγάζουν από προσωπικά βιώματα και όχι από μεταφυσικές πεποιθήσεις. Ο ίδιος ήμουν ένας πολύ ανήσυχος, αγχώδης και ανασφαλής άνθρωπος, με αυτά τα τοξικά συναισθήματα να μου προκαλούν μύρια προβλήματα υγείας (στο έντερο και στην ακοή). Όπως λέει ένα ινδικό ρητό «Αν θέλεις να μάθεις πώς ήταν ο νους σου χθες (στο παρελθόν), κοίτα το σώμα σου σήμερα. Αν θέλεις να μάθεις πώς θα είναι το σώμα σου αύριο (στο μέλλον), κοίτα το νου σου σήμερα».
Για αυτό το λόγο κάθισα οκλαδόν τόσο ώστε τα πόδια μου υπέφεραν για μέρες και διαλογίστηκα -δηλαδή άδειασα το νου μου στην ακινησία- κάτω από το σφυροκόπημα των παγωμένων χειμωνιάτικων νερών.
Η διαδικασία δεν ήταν εύκολη. Ήθελε επιμονή και επιμέλεια, μια διαρκής αναζήτηση του πραγματικού εαυτού, μια επαναλαμβανόμενη νίκη σε όλα όσα σε αναλώνουν καθημερινά.
Είναι τελείως απατηλές εκείνες οι fast food λύσεις του τύπου «Μάθε το Μυστικό και άλλαξε σε λίγες μέρες», «Γίνε πλούσιος σε μια εβδομάδα», «Χάσε κιλά ξαπλώνοντας και τρώγοντας παγωτά»… Μην περιμένετε κάτι τέτοιο από όλα όσα διαβάσετε, όπως μην προσδοκάτε και τις «λύσεις» ενός δασκάλου, ενός γκουρού ή ενός πνευματικού. Στα βάθη του εαυτού σου κατευθύνεσαι όπως στον θάνατο, μόνος, χωρίς εφόδια, γυμνός.
Αν θέλετε να αλλάξετε δραστικά τη ζωή σας -βασικά αν θέλετε να ζείτε, αληθινά να ζείτε- θα βρείτε πιστεύω πολλά ωφέλιμα πράγματα σε όσα θα διαβάσετε στα δύο βιβλία μου. Μην ξεχνάτε, όμως, ότι είναι απλές συνταγές. Οι μάγειρες της ζωής σας είστε μόνο εσείς!

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.0.47″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||” _i=”1″ _address=”1.0.1″][et_pb_sidebar area=”et_pb_widget_area_1″ _builder_version=”3.0.101″ _i=”0″ _address=”1.0.1.0″]
[/et_pb_sidebar][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *